onsdag den 29. maj 2013

Burgeruge 2013: Pulled Pork m. coleslaw

Burgeruge 2013 fortsætter. I dag stod den på pulled pork og coleslaw.
 
Jeg sprang over, hvor gærdet var lidt lavere. I stedet for først at marinere en nakkekam i et døgn og derefter stege den ved lav varme i 8 timer, varmede jeg en færdig version fra Tulip i 25 min. i ovnen. Kødet var mørt og lige til at trevle med to gafler og smagte ganske fint, så når tiden er knap, kan man altså godt købe sig til noget udemærket pulled pork. Har man masser af tid, findes der utallige opskrifter online, hvordan man går i krig

Beklager folkens - jeg kan ikke lave pæne burgere eller tage pæne billeder af burgere


Pulled pork serveres traditionelt i en burgerbolle med coleslaw og barbacuesauce. Droppede barbacuesaucen og lavede blot en hurtig coleslaw. Jeg bruger altid samme opskrift på coleslaw, fordi den er nem og smager godt. Jeg så en gang Louisa Lorang lave den i Godmorgen Danmark, men da jeg netop så den i morgen-tv, skrev jeg ikke noget ned og husker måske ikke helt korrekt, men her er i hvert fald min version:

1 fintsnittet lille spidskål
3 groftrevede gulerødder

Dressing:
2 gode spsk mayonnaise (brug en god som fx Hellmanns)
1 spsk hvidvinseddike
1 fed hvidløg (presset)
1 tsk sukker
Salt & peber

Bland dressingen og vend den med spidskål og gulerødder.

I begyndelsen kan det virke som om, at der ikke er nok dressing, men hvis man bare bliver ved med at røre, skal det nok komme til at hænge sammen. Og så får man en relativ let coleslaw, der ikke drukner i mayonnaise.

NB! Der bliver en ret stor portion ud af ovenstående - som man jo passende kan bruge i næste dags burgere eller sandwich...



2 kommentarer:

Løvinden sagde ...

Jeg synes både brugeren og billedet ser indbydende ud. Burgeruge vil helt sikkert sikre en lykkelig mand herhjemme. Måske jeg skal gøre et forsøg på at gøre dig kunsten efter:-)

Katrine sagde ...

Hej Løvinde

Min mand er i hvert fald ganske tilfreds (selvom han vist allerhelst ville have røde bøffer-uge). Dog så han en smule spændt ud, da jeg sagde, at dagens burger er vegetarisk...

/Katrine :-)