lørdag den 4. maj 2013

Om at holde fri

Jeg elsker mine unger højere end livet selv, og jeg ville gøre ALT for dem.

Men nøj hvor jeg trængte til en pause fra at være mor.

I 7 mdr. har jeg ikke rigtig været væk fra ham den lille i mere end den tid, der er mellem to (mælke)måltider, men nu er der heldigvis ved at være en del timer ml. mors mejeriudsalg, og skulle trangen komme over ham, er han så altædende, at en flaske erstatning kan klare behovet, så i formiddag drog jeg til Aarhus helt alene.

Der var frisør med massagestol, efterfulgt af hygge med søster, frokost i hipstercentrum med gadefest, tapas og rosé. Jeg kan jo heller ikke gå udenfor uden at svinge Dankortet, så lidt stimuli af den aarhusianske økonomi fik vi også klaret.

Og så kom jeg hjem. Hjem til unger, der havde savnet mig, og hvor var det dog fedt at være den, der var savnet for en gangs skyld.

Nu er jeg genoptanket med frisk mor-energi, og når jeg løber tør igen, ved jeg hvordan jeg bliver god igen (og ja rosévin er helt klart en del af løsningen)




Ingen kommentarer: