mandag den 25. februar 2013

Nutella Cookies

Oh Sweet Jesus og hvad man nu ellers kan få sig til at sige.

I dag bagte jeg cookies fyldt med kalorier, sukker og fedt - med andre ord nogle helt fantastiske kager. Jeg siger Nutella, og så siger jeg Nutella igen.

I sidste uge havde jeg besøg af min gode veninde, der er god til en hel masse ting heriblandt at bage, og hun anbefalede bloggen Sarahs Kager (som altså er helt fantastisk, hvis man er vild med kager, og det er jeg jo!) og helt specifikt disse Nutella Cookies. Veninden nævnte dem som en god måde at få brugt Nutella på, hvis man ikke rigtig gad at spise det. Jeg hørte bare Nutella og har siden da spekuleret som en gal på en god undskyldning for at bage dem, og i dag var det mandag, så...

Her kommer opskriften (som næsten er magen til den fra Sarahs Kager):

115 g blødt smør
140 g Nutella
110 g brun farin
1 æg
180 g mel
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. salt
100 g hakket chokolade (jeg brugte mælkechokolade, og det blev overraskende godt)

Tænd ovnen på 185 grader
Pisk de våde ingredienser (smør, nutella, brun farin og æg) i en skål
Bland de tørre ingredienser (mel, bagepulver og salt)
Bland de våde og de tørre ingredienser sammen og rør den hakkede chokolade i dejen
Sæt klatter af dejen på en bageplade beklædt med bagepapir. I Sarahs opskrift bliver det 9 stk. Jeg fik det til 12 stk, og de var pænt store
Bag dem ca. 8 minutter, så de bliver hårde udenpå og bløde og seje indeni (bemærk, at de først bliver sprøde, når de er kommet ud af ovnen, men de begynder at se 'flækkede' ud, når de er klare)
Spis en enkelt - eller to, hvis du er benhård!

Ingen kommentarer: