søndag den 19. maj 2013

Om Melodi Grand Prix på den ikke ironiske distancerende måde

Jeg så det hele live i går uden at falde i søvn - tada og en trommehvirvel!

Den store så de første 6-7 numre, og hun opdagede hurtigt, at standarden var langt fra Børne-MGP. Ved Belgien spurgte hun fx undrende: "Jamen måske kan de ikke danse? Eller tror du bare, de har ondt?"

Da den store var daffet i seng, så jeg alle de andre:

Sveriges flødebolle
Finlands lesbiske Barbie
Maltas glade doktor - har lidt på fornemmelsen at han nok ikke er hjernekirug
Gode gamle Anouk der stadig er sej
Gode gamle Bonnie Tyler, der nok burde ryge nogle flere smøger for at blive sej igen
Grækenlands dansende svende, der i den grad lød som om, de havde sunget Alcohol is Free vældig mange gange
Ukraines kæmpe - bedste gimmick ever!
Rumæniens bling-bling klædte falset Dracula

Og så selvfølgelig skovtrolden, der kommer til at give blokfløjten et comeback uden lige.

Elskede pauseunderholdningen med sangen om Sverige og svenskerne. Kom sådan til at savne dem. Især deres sortering af skrald.

Karrieremanden kom under pointgivningen med sin sædvanlige regnearks-kommentarer som "ja ja vi skal nok vinde, Norge kan jo ikke hente os", som jeg svarede med hysteriske udbrud a la "Så hold dog kæft - det er ren hybris. Det er DIN skyld, hvis vi taber" og "Lorte-Norge - hvis ikke I passer på, så tager vi jer og olien igen"

Og så vandt vi, og jeg fik gåsehud og blev lidt stolt over at være dansk, selvom jeg på ingen måde har nogen som helst aktie i sejren. Stemte jo ikke en gang, hverken nationalt eller europæisk. Det er nok lidt, som min søster skrev på facebook, når vi nu ikke rigtig kan noget med sport, er det her ok at juble over.

Jeg er klar til at se med næste år - måske endda klar til at tage skridtet fuldt ud og se det live...? Især hvis Rumænien sender ham her igen


Ingen kommentarer: