tirsdag den 7. maj 2013

Om at være (gammel)klog

Er nogenlunde ok med min alder. Kunne da godt ønske mig at visse ting var lidt mere fast og lidt mere glat, men sådan er det jo, og heldigvis har jeg to små børn, der holder mig ung (eller gør de mig egentlig ældre...?).

I dag følte jeg mig dog meget, meget gammel og meget, meget vis.

Var stoppet på vej hjem fra børnehave. Begge unger var nemlig både sultne og tørstige, så vi tog lige en lille bananpause på bænkene i centrum. Mens vi sad på bænkene, satte der sig en meget ung mor (ung som i ca. halvdelen af min alder) med en lille bebs - nok lidt yngre en udbryderkongren. Hun havde derudover en veninde med og begge var iført bikinitoppe. Jeg var iført en af mine graviditetsmaxikjoler (fordi de strammer ikke nogen steder).

Og så gik snakken ellers, og udover at Mikkel tilsyneladende havde dummet sig med Emilie, stod det ret hurtigt klart for mig, at ung mor havde problemer, og ung mors veninde ikke kunne hjælpe. Heldigvis for ung mor sad der en gammel vis krage med to unger ved siden af hende:

Ung mor: "Øh undskyld må jeg spørge dig om noget"
Gammel krage: "Ja"
Ung mor: "Altså..vi sidder lige og snakker, ved du, om man kan blive gravid, når man ammer?"
Gammel krage: "Ja, det kan man godt"
Ung mor: "Fuck!...Fuck, fuck, fuck!"





5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hæ hæ ---- ungdommen nu om dage ....
Den kloge fra Taastrup

Lisbet sagde ...

Det er så derfor, at jeg ikke behøver at frygte arbejdsløshed foreløbig.

Katrine sagde ...

Er sikker på, at hun i generationer nok skal sørge for arbejde til mere end en håndfuld sagsbehandlere, læger, psykologer, pædagoger med videre, så måske skal vi sige tak?

Pia sagde ...

Se dig ikke som gammel men som en meget erfaren kvinde med svar på mange spørgsmål - og hold k... en sjov situation :-)

Katrine sagde ...

Erfaren er altid bedre en gammel, tak Pia