onsdag den 24. april 2013

Om skrald

Guderne skal vide, at dagene ikke altid er lige spændende, når man er på barsel, og det går ud over ens nærmeste. Så når karrieremanden kommer hjem og siger, vi havde en fantastisk workshop, og vi fik sat nogle gode milepæle op, er mit modsvar (som jeg forventer tilsvarende begejstring over), at jeg har vasket fire vaske!

I dag sker der imidlertid noget stort - noget som får vores lille vej til at summe af begejstring. Det er den store skraldedag! Allerede i går kunne man mærke, at noget var i gærde. Sms'er tikkede ind, om at skraldebilerne var på vej, og vores meget venlige nabo (ikke dem der nupper vores parkeringsplads), skyndte sig også at hive fat i karrieremanden for at minde ham om den store dag. "Tænk en gang fik jeg 8 sms'er" sagde han til benovet karrieremand.

Og hvorfor er skraldedagen så stor her i lille Hørning? Fordi vi er vældig tæt på at drukne i skrald. Restaffald (som er skraldeposer og ikke mindst bleposer) hentes hver 2. uge, mens emballageaffald (som er hård plastic, glas og metal) samt papiraffald kun afhentes en gang hver 4. uge. Vi kan vist godt få sat frekvensen op, men det koster endnu mere, end det vi allerede betaler i dag.

Jeg var faktisk en lille smule paf over, at vi skulle betale for at få afhentet affald. Der er ligesom ikke så mange alternativer. Er ret sikker på, at Skanderborg Kommune ikke synes, at det er jordens bedste idé, hvis vi lige anlægger en køkkenmødding a la stenalderen ude i baghaven.

Men nu er affaldet i hvert fald sorteret og hentet, og vi kan begynde på en frisk - i ordets bogstaveligste form - luften er ligesom lidt bedre i dag. Og jeg har noget nyt og spændende, jeg kan fortælle karrieremanden, når han kommer hjem. Jeg så nemlig skraldebilerne...

Ingen kommentarer: