fredag den 19. april 2013

Om blæsevejr

Jeg er opvokset ved vesterhavet, så gårsdagens blæsevejr var jo ingenting, eller det vil sige...

Som nogle af jer måske så på facebook, fløj vores nye havestole rundt omkring. Vi købte dem bl.a. fordi de var lette og nemme at flytte rundt, og ja det er de da, men forudser en vis frustration hos undertegnede, hvis jeg hver gang det blæser, skal fise rundt hos naboerne og hente stole.


Fik dog stolene placeret i læ og kom så godt i gang med vasketøj, for husmoderen vasker jo som en gal i blæse- og tørvejr. Det betød så, at jeg på et tidspunkt kunne se min amme-bh flagre i hækken, og så gik den vilde skattejagt (er ret taknemmelig for at nabo ikke var hjemme med lockoutbørn i dag).

Inde igen kunne jeg så gennem vores køkkenvindue se en Hello Kitty spand midt på den smalle vej, og pudsigt nok har hende den store også en Hello Kitty spand. Der bor så mange børn her, så bilerne valgte at vente på hinanden frem for at jorde over spanden, så af hensyn til det kommende eftermiddagsrush, gik jeg ud og samlede  Kitty-spanden op foran en tålmodig Toyata (tålmodig, fordi jeg i al min elegance, kom til at sparke til spanden, da jeg skulle samle den op)

Smed mig i sofaen, da jeg så i babyalarmen fem minutter senere først kunne høre tøjstativet vælte efterfulgt af et hyl fra ham den lille, der sov middagslur ved siden af tøjstativet..

Senere kunne vi så konstatere, at emballagen fra de førnævnte havestole også var taget på udflugt hos vores genbo, så karrieremanden blev sendt ud for diskret at indsamle det pap, der besøgte genboens carport.

Nogle bruger det at bage kage for at møde naboerne. Vi sender (åbenbart) al vores habengut i tornadorotation!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Katrine,
Du er god til at se det sjove i hverdagens begivenheder, Jeg håber i bliver glade for jeres nye by og bolig. Kh Lene

Katrine sagde ...

Tak Lene :-) - indtil videre virker det godt!