lørdag den 1. juni 2013

Om børnemusikfestival

"Har du set, at Sigurd Barrett giver koncert fredag" spurgte karrieremanden
"Grrmpft" svarede jeg i et forsøg på at sige ja og nej samtidig.

Havde set det, men gad sådan set ikke noget med mange mennesker (se evt. Om menneskemylder), og i mit hoved var jeg allerede på Roskilde Festival med baby, barnevogn og børnehavetræt barn, så nope, nix og nej. Ikke nogen koncert til os.

Gik forbi koncerten på min vej for at hente den store fra børnehave og kunne konstatere:

1) At børnemusikfestivalen i Hørning (som er det officielle navn) ikke var kæmpestor og skræmmende, men derimod lille og hyggelig
2) At jeg på ingen måde ville kunne skjule for den store, at der var koncert, så if you can't beat them, join them

Hentede den store og spurgte, om hun ville til koncert. Det ville hun på INGEN måde. "Jeg vil hellere have en is!". Lovede hende en is uanset hvad, men hun holdt stædigt på sit nej. Lige indtil hun hørte Sigurd Barrett synge: "Det er Siiiiguuuurd" skreg hun begejstret. Og så tog vi til koncert!

Skanderborg Festival - hun er klar!
Og det var nu ganske hyggeligt. Solen skinnede, Sigurd Barrett sang og promoverede sig selv, og efter ham sang Mek Pek og søn (er nu så gammel, at Mek Pek optræder med sin næsten voksne søn...?!). Den store fik ikke nogen is (de er udsolgt for længst sukkede en mand tydeligvis overrasket over behovet for is en fredag eftermiddag i høj solskin), men fandt til gengæld flere legekammerater fra både børnehave og vej. Mens hun legede, dansede lillebror til musikken og spiste i al ubemærkethed en lille græssnack. Man føler sig i øvrigt som en klassemor, når ens knægt på 8 mdr. spytter en ordentlig klat græs ud af munden.

Drøvtyggeren og hans uopmærksomme mor


Jeg overlevede og havde nogle hyggelige timer, men blev dog lidt solskoldet i nakken, men det er jo sådan set ikke festivalens skyld, for som karrieremanden sagde:
"Flot at du i en alder af 33 ikke kan finde ud af at tage solcreme på" (synes så det er flot, at han ikke kan huske, jeg er 35...)

Ingen kommentarer: