søndag den 2. juni 2013

Burgeruge 2013: Grøn kyllingeburger

"Er burgerugen ikke snart slut" sukkede den 5-årige, og jo det er den. Må nok konstatere, at en hel uge med burgere er hård kost for de urutinerede, men nu nærmer vi os også hastigt afslutningen (heldigvis).

Lørdag stod den på kyllingeburger (skulle egentlig have været fredag, men fredag valgte vi den nemme burgerløsning pga. musikfestival og sene møder, så kylling blev lørdag i stedet).

Hos min nye slyngveninde, Rachael Ray, fandt jeg endnu en gang inspiration, men tror min burger blev en del anderledes, end den hun havde udtænkt.
 
Jeg lavede en grøn smagspasta ved at finthakke en ordentlig håndfuld bredbladet persille, et løg, et fed hvidløg, saft og skal fra en citron . Pastaen blandede jeg med kyllingefars og en æggeblomme. Det kom der nogle vældigt grønne bøffer udad! 
 

Lavede en burger med avocado, spinat, tomat, løg og grøn kyllingebøf.
 
 
Burgeren var ok, men så nok heller ikke mere.  Skulle jeg lave den igen, ville jeg nok blande lidt forskellige krydderurter (den smagte MEGET af persille) - men står det til resten af familien, behøver jeg sådan set ikke lave den igen.

Når vi gider burgere igen, må jeg prøve en ny variant af kylling. Det må kunne lykkes...

Ingen kommentarer: