mandag den 3. juni 2013

Burgeruge 2013: Den ultimative burger

Afslutningen på Burgeruge 2013 skulle selvfølgelig ske med stil, og derfor gemte jeg den allerbedste burger til allersidst: Oksekødsburgeren. Den burger, man automatisk tænker på, når man tænker på en burger (og det gjorde jeg tit før Burgeruge 2013, nu tænker jeg sjovt nok knap så meget på burgere...).

Det er den klassiske burger, men pimpet lidt op i dagens anledning.



Bøffen laver jeg sådan her:
En håndfuld bredbladet persille, et lille gult løg og et fed hvidløg hakkes fint og blandes med 1 tsk. Dijonsennep, 1 tsk. Worchestersauce, 1 ægblomme, salt & peber samt 500 g hk. oksekød.

Lad farsen hvile 1 times tid og form derefter 4 bøffer og steg dem nogle minutter på hver side på grillpanden ved høj varme.

Og så kan man jo ellers bygge sin burger med yndlingsingredienserne. Min burger blev høj i dag, men der var også en del i:

Mayonnaise
Icebergsalat
Rødløg
Tomat
Bøf
Ristet parmaskinke
Ost
Drueagurk
Ketchup

Uha den var god!

Og det var så Burgeruge 2013, og hvad lærte vi så:

  1. Man kan faktisk godt få for mange burgere...!
  2. Nøj hvor er jeg glad for, at jeg ikke har en madblog. Respekt til alle dem, der dagligt beskriver og fotograferer deres mad - det bliver aldrig mig. Det er min hverdagsmad lidt for kedelig og lidt for grim til.
  3. Den klassiske burger er bare den bedste.
  4. Temauger er ret sjove, og der er allerede flere i støbeskeen - den store har foreslået, at vi kører en McDonalds-uge. Vi overvejer lidt...

Ingen kommentarer: