torsdag den 20. juni 2013

Om når den ene vil lidt for meget og den anden vil lidt for lidt

"Hvornår kommer far hjem?"
"Han kommer hjem, så han kan nå at tage med dig til sommerfest i børnehaven"
"Skal du også med?"
"Nej jeg bliver hjemme sammen med lillebror"
"Jubiiiiiii!!!"

Den store er ikke supervild med mig i øjeblikket. Hun sukker dybt, hvis det er mig der skal hente og hyler højt hvis jeg tilbyder at gå på legeplads med hende i stedet for far.

Den lille derimod...Han hyler, når jeg er er mere end 0,5 meter væk fra ham. Han hyler, hvis jeg går på toilettet, eller hvis jeg vover at sætte ham ned på gulvet for et kort øjeblik at lave havregrød eller grøntsagsmos.

Så lige nu ved jeg ikke, hvad der er værst, at den store stort set ikke gider mig, eller at den lille kun gider mig. Ved godt, at det kun er faser for begge (forhåbentlig!!), og at jeg i sidste ende vil savne, at de ikke behøver mig til alt og samtidig sætte pris på, at de er selvkørende, men lige nu måtte den ene godt blive lidt mere morsyg, og den anden lidt mindre...



Ingen kommentarer: