tirsdag den 18. juni 2013

Om hårvask

"Jamen det var bare fordi Emilia havde elefantsnot med, og så var vi lidt oppe på bordet, og så... ja jeg ved det ikke."

Det var måske også lidt ambitiøst at forsøge at få en forklaring på, hvorfor musens hår var en stor klistret filtkugle. I stedet blev hun sendt i bad under sin faders kyndige vejledning.

Kom ud til hende på badeværelset, da hun var færdig - nu med en våd klistret filtkugle ovenpå hovedet.

"Jamen har I slet ikke vasket hår sukkede jeg"
"Jooooo" svarede de i kor.
"Altså det har hun jo selv vasket...det plejer hun jo. Jeg har jo ikke forstand på det" forsvarede karrieremanden sig

[Har en fæl mistanke om, at det måske snarere handlede om at undgå førstefødtes hårvask-hysteri]

"Nej men altså, det går ikke. Det skal vi have vasket igen. Det der kan vi jo slet ikke rede ud" sukkede jeg.

Og her begyndte så den længste, højeste og værste hylekoncert i Hørnings historie.

Gik med hende ind i bruseren. Tog mit dyre Paul Mitchell shampoo og vaskede håret grundigt, skyllede det langsomt ud og kunne se, at filtbunken var reduceret betydeligt - det var mængden af elefantsnot dog ikke. Sluttede af med at putte den største klump endnu dyrere hårkur i. Filtbunken var væk - elefantsnottet ikke så meget. Det sad stadigvæk fast.

Endte med at klippe totter af med elefantsnot, og så aflyste hun definitivt sit hysteriske anfald. Nu var hun i stedet helt optaget af hendes bløde velduftende hår.

"Det kan vi bruge hver dag" sagde hun henrykt
"Na Ahm" svarede hendes mor på barselsdagpenge
"Nå men i hvert fald indtil næste gang jeg putter elefantsnot i håret!"

Ingen kommentarer: