mandag den 4. marts 2013

Om sukkersødt fjernsyn

Storesøster fik feber i nat, så i stedet for en tur i børnehave blev det en tur på sofaen, hvor hun har kastet sin kærlighed på tegnefilmen "Jordbær Marie".

Og hun elsker den. Hun har set den før, som i mange gange før, og alligevel sidder hun helt opslugt.

Naturligvis hader jeg "Jordbær Marie". Det er så ubeskriveligt sukkersødt. Der er en lillesøster, der hedder Agnes Æblekind, og alle stednavne er enten slik eller frugt, og historien er bygget op om et eller andet nuttet projekt (hvordan skal vi dog nogensinde fejre Agnes Æblekinds fødselsdag). Deres hest hedder tilmed Pony Honning?!!

Så når storesøster spørger, om ikke bare jeg synes, Jordbær Marie er så sød, svarer jeg jo, det er hun da, mens jeg indeni forestiller mig Pony Honning involveret i en hestekødsskandale

Ingen kommentarer: