fredag den 12. oktober 2012

Om politisk korrekthed

Her skulle der have været et helt andet indlæg. Havde skrevet et indlæg, hvor jeg gjorde grin med svenskernes politiske korrekthed, og deres angst for piger og lyserød.


Men så var det, at jeg hængte vasketøj op, hvor der bl.a. var 10 nye stofbleer i blå og grønne nuancer. Har jo ellers masser af lyserøde, men nu har jeg jo fået en dreng, og så føles det altså bare lidt bedre med blå...


Og så kan jeg jo ikke rigtig gøre grin med svenskerne mere. De ville jo i hvert fald kunne bruge mig som et klokkeklart eksempel på, hvorfor det netop er nødvendigt at sætte fokus på stereotype kønsroller.


I det mindste vil min datter enten være brandmand eller håndtere bagage i lufthavnen. Og lillemanden må såmænd gerne gå til ballet, lege med dukker og være frisør, hvis bare han husker en blå trøje i ny og næ.


Ingen kommentarer: