søndag den 2. september 2012

Om rosenkål

Rosenkål - en stakkels grøntsag som langt de fleste elsker at hade.

Min mand får fx nervøse træk om munden, når han ser de små grønne kugler, fordi han et eller andet sted synes, at han som voksen jo bør smage. Musen har ikke det problem - hun nægter uden skam at smage!

Jeg derimod ELSKER rosenkål, hvis jeg ellers får dem tilberedt i ovnen på min måde! Og så har jeg dem helt for mig selv




Rosenkålene trimmes og blandes med olivenolie (lige til at dække kålene), lidt citron, 1-2 fed hvidløg, peber og godt med groft salt

Rosenkålene bages ved 200 grader i ca. 30 minutter til de er brune og sprøde udenpå og bløde indeni. Undervejs rører man lidt i kålene.

Inden man spiser, kan man da lige drysse med lidt flagesalt.

Og ja det var endnu en kålret serveret her på matriklen

Ingen kommentarer: