lørdag den 15. september 2012

Om den knap så søde ventetid

Jeg hader Google. Mest af alt de resultater, man kan få frem, når man søger på "født med en nyre" og "kun en nyre". For midt mellem beretninger og forsikringer om, at man sagtens kan leve med en enkelt nyre (og dem er der heldigvis rigtig mange af), kommer der altid skrækhistorierne, og de sjældne genetiske sygedomme.

Og ja jeg trøster mig med, at den venstre nyre er fin og flot, og mængden af fostervand er helt fint. Hvis lillemanden havde en eller anden farlig sygdom, går jeg lidt ud fra, at det ikke bare var den højre, der drillede, men dem begge, så mon ikke det bare var naturen, der lige tog sig en skraber på jobbet en dag og glemte den ene nyre.

Hvis så bare der mandag var booket tid hos en børnelæge med speciale i urinvejene, der kunne skabe lidt ro i maven (så meget som der nu kan skabes ro i øjeblikket), men det er der ikke. Som jeg forstod humørbomben Doktor Finn, er det skrevet i min journal, og så skulle vi også selv sige det (betryggende i øvrigt), at der skal aftales noget med en børnelæge, når lillemanden er kommet ud. Lige nu er der nok bare ikke mere info at hive ud.

Og ja, som både manden min og jeg også har forsikret en masse af jer om (tak for beskeder og opkald), så er vi da både fortrøstningsfulde, langt fra panik og rolige omkring det  - min rationelle halvdel nok allermest, jeg er ikke heeele tiden lige så rolig eller rationel, men her giver vi graviditetshormonerne skylden.

Når det er sagt, glæder jeg mig endnu mere til at fødslen er veloverstået, og vores lille søn er kommet ud og undersøgt, så vi for alvor kan lægge vores tid på Hvidovre bag os og nyde hvor fantastisk det er, at et lille nyt menneske er kommet ind i vores liv.

1 kommentar:

Marie sagde ...

Kærlige tanker til såvel din rationelle og irrationelle side. Det er nok en god ting at lytte til lægerne, der siger, at I ikke behøver at være nervøse!! Frem for Google, that is - for det kommer der sgu sjældent noget godt ud af;-)
Jeg GLÆDER mig, til den lille mand melder sin ankomst - sund og rask! Tænk sig at være så heldig at blive moster for anden gang.