tirsdag den 11. september 2012

Om biksemad

Hverken mand eller jeg har været fans af biksemad, og i de snart 18 år vi har været sammen, har det aldrig nogensinde været på menuen. Om det skyldes barndomstraumer, skal jeg ikke kunne sige, men både spejlæg og biksemad har været no-go på min tallerken.

I forbindelse med graviditeten har jeg jo haft en vis præference for æg, og for et måneder siden spiste jeg så spejlæg igen - for variationens skyld, og de smagte så godt, at det næsten er hver uge, jeg får kørt sådan et par stykker ned.

Og så var det, at vi havde et stykke flæskesteg til overs, og med spejlægs-successen i ryggen, valgte vi at springe ud i en gang vaskeægte biksemad.

Gemalen hakkede kartofler, løg og flæskesteg stegte og blandede det. Dryssede med persille og pyntede med et par spejlæg, og...



Et billede siger vist mere end ord...

Biksemad er nu officielt en del af menuen herhjemme!

Ingen kommentarer: