mandag den 8. august 2011

Om køkkenmaskiner

Det er ikke fordi vi som sådan mangler køkkenting herhjemme. Visse ting har været en succes: Røremaskinen fra KitchenAid, som er i brug næsten dagligt eller æggekogeren, der tit og ofte koger masser af æg til prinsessen og hendes far.

Der er dog også ting, der har været knap så succesfulde...fx min kære mands mandolinjern, der blev købt efter lidt for mange timers "Spise med Price" - han valgte at købe en billig udgave, som hverken kunne snitte det ene eller det andet. Så var der pizza-stenen, som aldrig har set indersiden af en svensk ovn, og det samme gør sig gældende for flutesformen. Ismaskinen er heller ikke blevet slidt - men jeg lever i håbet og har skålen klar i fryseren, det kunne jo være...

Og nu er der så hjembragt endnu et vidunder til matriklen. En ting vi begge husker fra vores barndom, men som vi også de seneste par år har set hos jævnaldrende. En ting, der med tiden skal spare os penge. Jeg snakker naturligvis om en: SodaStream:


Jeg skal bare lave og drikke ca. 75 liter danskvand - og tilsvarende droppe cola'en, så har den tjent sig ind. Hvad kan gå galt?

1 kommentar:

Marie sagde ...

Jeg vil godt love at konsumere en liter eller to - så er du da rigeligt overskud ;-)