tirsdag den 2. august 2011

Om at bryde principper

I dag fløj en hveps op under min kjole og ind på maven, staklen kunne ikke finde vej ud igen, og derfor panikkede det lille pus og stak mig lige midt i maveflæsket.

Som de fleste sikkert har erfaret, gør sådan en lille hvepsehilsen ret ondt, men da jeg var alene med Ida, som i forvejen løber skrigende bort fra alt med vinger (fugle, fluer, stankelben, sommerfugles etc.), valgte jeg at bide tænderne sammen, pille brodden ud og hvisle en stille ed for at undgå et større hysterisk panikanfald (hos hende - jeg var allerede i panik på den stille måde).

En time senere gjorde det dog stadigvæk ondt, så efter råd fra gemalen, kom jeg en SunLolly på det ramte område (hvilket hjælper!). En 3-årig kan dog ikke umiddelbart godtage, at en is kun skal bruges ovenpå maven, så efter en mindre meningsudvikling, spiser hun lige nu is her 10 minutter før aftensmaden, hvilket nok ikke er helt efter bogen, men det var hvepsen altså heller ikke!

2 kommentarer:

Marie sagde ...

Synes da nærmest også, du fortjente en is inden aftensmaden:-)

Katrine sagde ...

Ja det er nogle gange svært at være den voksne