lørdag den 21. maj 2011

Om lækre læger

Ida og jeg har set Grey's Anatomy et par gange, og det har helt klart fanget hendes opmærksomhed. Derfor havde vi følgende samtale i dag, da hun fandt en dvd med serien:

Ida peger på McDreamy:"Mor - ham kan jeg lide"
Mig, tydeligvis tilfreds med damens smag: "Det kan jeg godt forstå, ham kan jeg også godt lide"
Vi smiler indforstået til hinanden, en flot mand kan kvinder i alle aldre nyde - og her kunne jeg jo sagtens have ladet den ligge, men
Mig: "Hvem tror du far bedst kan lide...?"
Ida kigger forvirret på coveret med alle de smækre skuespillere, mænd som kvinder, ryster på hovedet og henter en dvd med Top Gear, og peger på James May: "Ham kan far bedst lide"

Og set i bakspejlet handlede samtalen nok lidt mere om, at Ida nok egentlig bare kunne lide at se fjernsyn med læger og hospitaler - og ikke så meget om hvilket Hollywood-skår, hun bedst kunne lide, og derfor vurderede hun, at far bedst kunne lide en ca. 50-årig mand med kikset hår og en præference for mønstrede skjorter, eftersom det er ham, der er med i alle de bilprogrammer, farmand ser.

Ida er ret vild med læger og hospitaler. Dagligt taler hun om stakkels morfar, der er på hospitalet, og om klodsede mors dårlige ben: "Er det dit dårlige ben" siger og giver mig et til tider voldsomt klap på knæet. Indimellem taler vi ikke bare om hospitalet, vi leger det også...


Doktor Ida klar til at behandle sine patienter



Doktor Ida undersøger



Doktor Ida vil også være patient, ellers er det ikke sjovt

Ingen kommentarer: