tirsdag den 20. maj 2014

Om at være ravnemor kl. 16.34

I går skulle jeg for første gang, siden jobstart, hente begge unger. En udfordring der kræver bus og tog til tiden. Og det lykkedes i går (tillykke Midttrafik, DSB og Arriva), så jeg var i speltghettoen kl. 16.10, hvilket gav mig præcis 20 minutter til hente den yngste hos dagplejemor i den ene (vores) ende af byen og 50 minutter til at nå op med lillebror bag på cyklen og hente storesøster i den anden ende byen.
Cyklede som død og helvede, fordi jeg havde travlt og fordi jeg virkelig skulle tisse. To tog havde suspekte toiletter, at jeg konkluderede, at jeg vist godt kunne holde mig, altså lige indtil jeg kom op på cyklen og kunne mærke, at en tissepause var meget, meget nødvendig. Så jeg drønede hjem på vores egen matrikel (der er 1 minut fra dagplejemor), smed cyklen foran døren, lod nøglerne sidde i og lod naturen gå sin gang. Herefter videre til dagplejemor kl. 16.17, hvor lillebror var udenfor. Han blev smidt om bag på cyklen, fik under protester cykelhjelmen på og så gik turen ellers op forbi stationen igen mod børnehaven.

Turen til børnehaven er i allerbogstaveligste forstand opad bakke, og det blev ikke mindre hårdt af, at lillebror sad bag på med sine 13-14 kg og vrikkede løs, mens han af lungernes fulde kraft råbte "toooooog" hele vejen kun afbrudt af "vov vov" hver gang, vi så en hund.

Svedig og forpustet ankom jeg til børnehaven 16.34 med hele herlige 26 minutter til lukketid for så at kunne hente mit barn som den andensidste (?!!!), og jeg siger andensidste, fordi jeg var ca. 1½ skridt foran den mor, der hentede som den sidste.

Så cyklede vi hjem igen. Denne gang uden cykelhjelm på den mindste, fordi han lancerede et hysterisk anfald med knytnæver i ryggen og spark over det hele i sit desperate forsøg på at få den af. Den store væltede på cyklen - dog ikke i fart, så skaden var heldigvis ikke stor (og hun havde cykelhjelm på), så alt i alt en herlig tur hjem.

Da vi så endelig kom hjem lavede jeg aftensmad med koalalillebror om benene og en sur storesøster i sofaen, og følte mig rigtig meget som den allerværste mor i hele verden, indtil manden i mit liv ringede fra sit seminar og sagde det helt rigtige:

"Fuck speltghettoen! Alle andre steder havde der fandeme været unger kl. 16.30!"

Åh hvor jeg elsker ham

Ingen kommentarer: