onsdag den 19. marts 2014

Om barnet, der blev væk

Tirsdag skulle jakkesættet hente den store i børnehave. Hun fik valget mellem at blive hentet kl. 15 af sin mor og så gå hjem eller at blive hentet 16.45 af sin far i bil. Hun valgte det sidste.

Kl. 17.15 ringede jakkesættet. "Jeg skal hente hende hos Rasmus T (on/off-kæresten), hans mor ringede oppe fra børnehaven, men jeg kan ikke rigtig finde adressen i GPS'en. Det er et eller andet Blop De Blop 30".

Det var ikke helt sådan, adressen var, men det lød faktisk lidt sådan, og af hensyn til alle involverede dyrker vi lidt anonymitet.

"Ahhh" svarede jeg selvsikkert.
"Rasmus T bor ude af den der vej, hvor man kører helt vildt langt, og så kommer man til deres hus for enden"
"Ok" svarede jakkesættet og drønede ud efter prinsessen.

10 minutter senere ringede jeg for at høre, hvor langt han var, og hvornår jeg kunne forvente dem hjemme (det der aftensmad og sådan noget)

"Æhhh" svarede jakkesættet "Jeg kan altså ikke finde deres hus" og så måtte jeg i gang med adresselisterne.

"Han bor Gårdvej 3" svarede jeg triumferende

"Det lyder bare slet ikke som Blop de Blop 30" svarede jakkesættet tvivlende, "men nu er jeg der vist"

1 minut senere ringede jakkesættet tilbage:
"Nå men der var hun altså ikke!

Tavshed...

"Måske du kunne tjekke listerne og se, om der er noget, der kunne minde om Blop de Blop 30? Eller er der mon en anden Rasmus" spurgte jakkesættet endeligt

Hvorpå jeg minutiøst gik i gang med at kigge listerne igennem.

"Jeg har det, jeg har det! Laura [aka en af slyngveninderne] bor på Bop de Bop 69" jublede jeg
"Naaaah. Jeg er altså ret sikker på, at hun sagde 30" svarede det skeptiske jakkesæt
Fortsatte med at kigge på listerne og fandt endelig noget brugbart
"Bop de Bop 30, der bor Nikolaj (aka kæreste nr. 2)"
"Jeg prøver der" svarede jakkesættet

Herefter gik der forholdsvis lang tid, hvor jeg ærlig talt var lidt urolig. Det er jo som sådan ikke helt ideelt at få sit barn væk. Endelig ringede telefonen

"Hun var hos Nikolaj"

Yeaaaahhh

Og hermed lærte både jakkesættet og jeg, at det altid er en god idé at få adressen på en sms, fordi Blop de Blop og Bop de Bop lyder forbløffende ens. Det gør Rasmus og Nikolaj så ikke helt, men det er på jakkesættets skuldre!

Ingen kommentarer: