mandag den 7. januar 2013

Pizzasnegle

Var på legepladser i weekenden - alle fire i godt to timer. Det synes jeg jo i sig selv, var sådan lidt overskudsagtigt ovenpå vaccinationsfeber og forkølelse. Det var dog lige indtil vi stødte på supermor extraordinaire.

Udover hun spillede fodbold, gyngede og legede fangeleg med sine tre unger på skift, havde hun da også lige en lille station med termokande med varm kakao (som vores forsømte barn så meget langt efter) og diverse snacks. Hmrpf...

Så nu er jeg gået i køkkenet og har bagt pizzasnegle, som JEG kan tage med på legeplads og signalere overskud (hvilket jeg så i øvrigt har, fordi lillebror har sovet helt eksemplarisk i dag på de rigtige tidspunkter)

Opskriften er vanvittig nem. Fandt den hos Arla - og har egentlig bare, om muligt forenklet, opskriften:

50 g gær
3 dl. lunket vand
2 spsk olivenolie
1 1/2 tsk salt
ca. 250 g. fuldkornsmel
ca. 250 g. hvedemel

1 glas med tomatsauce (jep jeg skrev jo, at det var forenklet)
1 pose revet mozarella

Lav og ælt dejen.
Rul dejen ud i en stor firkant - tror min endte omkring 35x50 cm.
Smør tomatsaucen ud på dejen og drys med ost
Rul sammen og skær snegle ud (ca. 1,5 cm i breddden)

(Jeg fik 15 store snegle ud af portionen)

Sæt sneglene på to bageplader med bagepapir og tryk dem forsigtigt lidt flade (det er lidt snasket)) og lad dem hæve ca. 30 minutter

Bages ved 185 grader varmluft i ca. 20 minutter


Kunne nok være lidt kønnere - men jeg er stor fan af det rustikke (host host)


Ingen kommentarer: