tirsdag den 8. januar 2013

Om at bade

"Mor, jeg synes bare, det er så hyggeligt, når vi alle tager bad sammen med dig"

Hvad der i virkeligheden skete...

Nåede ikke i bad går aftes, fordi lillebror var helt hysterisk indtil midnat med mavekneb. Det var derfor et stærkt ønske lige hurtigt at vende en bruser - om ikke andet for at vågne helt.

Spurgte musen, om hun ville underholde lillebror i 5 minutter, uden at dække ham (mere) til med stofbleer, hvilket fik hende til at smække med døren og råbe "jeg hader dig for altid".

Valgte i stedet at lægge lillebror på puslepuden i badeværelset, så vi kunne kigge lidt på hinanden. Havde lige tændt for vandet, da den nu glade storesøster kom ud. "Jeg skal tisse mor".

Jeg gik i bad, hun tissede og lillebror lå vist bare og kiggede.

Var nået til sæben, da storesøster meddelte: "Jeg børster lige tænder mor, du behøver ikke hjælpe med tandpastaen" efterfulgt af et par hovsa'er og ikke mindst "jeg tror ikke, jeg ramte Oscar"...

Lillebror var efterhånden lidt nervøs over at have storesøster stående over sig med tandpasta-pistolen, så han begyndte at græde.

"Mor jeg tror,han savner dig? Er du ikke snart færdig med dit bad?!l" Og jo det var jeg...3 minutter tog mit bad i morges, men det var hyggeligt!!



Ingen kommentarer: