mandag den 20. juni 2011

Om løgn

Prinsessens far hører til blandt de mere snedige her i verden, men det gør hans datter bestemt også, og jeg er efterhånden ret sikker på, at hun, før man regner med det, kommer til at tage ham godt og grundigt ved næsen (jeg er så himmeljublende naiv, at jeg ikke bliver nogen udfordring)

Tag nu vores såkaldte pottetræning, hvor vi nu forsøger os med belønninger, hvis hun vil lave stort på toilettet. Farmand forsøgte lokkende med en tur i Toys'R'Us, hvilket affødte en skuldertrækning, da jeg derimod lovede hende en is, ville hun meget gerne på toilettet. Så langt så godt. Desværre for prinsessen er det indtil videre ikke lykkedes at lave stort på toilettet, og hvad gør man så, når man gerne vil have is: Man lyver!

Her er et par af dagens eksempler:
  • en helt almindelig prut, her var vi lidt i tvivl om det rent faktisk skulle belønnes, indtil hun fulgte op med pruttelyde
  • påstod hun havde bajset, men at det pludselig var væk
  • påstod hun havde bajset i børnehaven
  • forsøgte at få mig til at hente en is, mens hun bajsede "så er isen klar, når jeg er færdig mor" - underforstået, så gider du nok ikke lægge den i fryseren igen
  • blev hysterisk og råbte: "Mor har taget min bajs" (min favorit)
Med den entusiasme og fantasi, skal hun på sigt nok blive en god løgner

Ingen kommentarer: