torsdag den 16. juni 2011

Om halve sandheder og misforståelser

Trods min fremragende og totalt overskudsagtige pasning af prinsessen de seneste par dage (host host), gik det alligevel op for hende i morges, at far da vist ikke havde været hjemme og sove. Vi havde i hvert fald følgende samtale:

Ida: Hvor er far?
Mig: Han er på arbejde
Ida: Har han sovet på sit arbejde?
Mig: Ja, det kan man faktisk godt sige
Ida: Sover han ikke hos os mere
Mig: Jo bare ikke i nat, men han kommer hjem i aften
Ida: Ok - så det bare os to nu (efterfulgt af et af de der kram, der gør man tilgiver hende alt)

På vej til børnehaven cyklede hun forbi et festlokale, og da hun spurgte, om det var der far var, svarede jeg bare ja ja (til mit forsvar skal det siges, at jeg dels var i en tilstand af våd karklud og egentlig bare gerne ville hjem i seng, dels at det var spørgsmål nr. 297 her til morgen).

Da vi kom over i børnehaven meddelte hun så pædagogen, der tager imod, at hendes far ikke bor hjemme, han bor nemlig i huset med den blå dør, og det bare er hende og mig i dag. Pædagogen kigger så op på mig, der i selvsamme øjeblik er ved at pudse næse og vist bare generelt ser lidt bombet ud...

Måtte så lige forklare, at Ida ikke er ramt af skilsmisse, men af kursus.

Den lokale sladdertante

1 kommentar:

Marie sagde ...

Se, nu har man jo ikke samme mulighed for at "like" et blogindlæg som en status på Facebook, men hvis jeg kunne, ville jeg.
Griner lidt højt lige nu:-D