søndag den 6. december 2015

Om pebernødder der ikke blev bagt (herhjemme)

Mens vi er ved at nå hele alfabetet igennem i storme her i december, så har jeg faktisk fået ordnet de fleste julegaver (hurra for online shopping), og det er faktisk på den gode side af usædvanligt, da jeg  normalt enten uddelegerer opgaven til min mand, eller shopper en time den 23. december med koldsved, sammenbidte tænder og forhøjet blodtryk, men i år er de købt online, så voila!

Havde lovet ungerne, at vi skulle bage småkager i dag, så vi for alvor kunne tage hul på julehyggen. Det var så lige indtil i går aftes ved 23-tiden, da min galdeblære glemte, at den sådan set blev hevet ud i 2009 og satte gang i et fullblown galdestensanfald. Man kan åbenbart godt få galdestensanfald uden en galdeblære, så er det bare i galdegangene, det går løs, så fra 23.00 til ca. 03.30 gik/sad/lå jeg og vred mig i smerte, mens jeg hele tiden overvejede, om det var tid til skadestuen og den velsignede morfinindsprøjtning. Endte med at nøjes med Ipren og skvattede udmattet i søvn, indtil Oscar vækkede mig en time senere med beskeden om, at han sådan set havde tisset igennem.

Claus var oppe en del af natten med mig, så vi var begge i zombietilstand i morges. Heldigvis er ungerne efterhånden ret gode til at hygge sig med iPads, og Ida plejer også at daffe ned og ordne en portion havregryn, hvis sulten bliver for overvældende, så vi lå og brummede til ca. 8.30. Kunne dog hurtigt konstatere, at jeg havde brug for mere søvn for bare at fungere nogenlunde, og så havde jeg stadigvæk en del ømhed under de højre ribben, så jeg kravlede under dynen igen. Stod op igen ved 13-tiden, hvor jeg så kunne konstatere, at min husbond var i nogenlunde samme tilstand på sofaen. Af samme årsag var kalenderlyset også smuttet lidt i forvejen.



Jeg faldt i søvn igen sammen med O, så først ved 15.30-tiden var jeg oppe igen og stort set uden smerter. På det tidspunkt havde Ida fået nok, og var smuttet over til en legekammerat for at bage pebernødder, hvilket man jo et eller andet sted godt kan forstå.

Skal hente banditterne i morgen, overvejer om vi kan klemme lidt julekagebagning ind sidst på eftermiddagen. Jeg tænker mandag, jeg tænker ulvetimen, jeg tænker O og I, der skal lave noget sammen. Hvad kan gå galt?

18 dage tilbage...

Ingen kommentarer: