lørdag den 9. februar 2013

Om rød fløjl

Der findes en kage fra USA, der hedder Red Velvet (rød fløjl), og det hedder den, fordi man tilsætter en masse rød farve, og så bliver den ja rød!

Fik besøg i dag, og vores gæst har en sød tand, og er lige blevet et år ældre. Og derfor ville jeg bage en Red Velvet kage til hende. Den er nemlig så fin med rød kage og hvid flødeostglasur.
Fandt en opskrift i en af mine mange kogebøger - godt nok på cupcakes, men der stod, at man bare kune fordoble opskriften, hvis man ville lave den som lagkage.

Som sagt så gjort
Ved ikke helt hvor kæden hoppede af, men da jeg skulle flække kagen til bunde, skete dette med toppen

Tænkte at heldigvis skulle der jo glasur over kagen, så jeg kunne nok skjule puslespilstoppen.

Desværre havde jeg ikke helt tænkt over, at en tyk flødeostglasur baseret på smør ikke er så nem at smøre ud som flødeskum, så det endte sådan her:

Ikke heeeelt det elegante vidunder jeg havde forestillet mig, og derfor heller ikke overraskende, at både mand og jeg brød sammen af grin, da vi kiggede på kreationen. Muligvis min grimmeste kage til dato (den slår brandbilskagen)


Når det er sagte, så smagte den nu meget godt

Lavede så i øvrigt cupcakes af dej, der var til overs, og de blev meget fine og meget mere som billeder i bogen

Tror dog jeg tager en pause med rød kage et stykke tid

Ingen kommentarer: