torsdag den 14. februar 2013

Om at være syg

Har lige siden karrieremanden begyndte i Aarhus frygtet at blive syg. At have feber, at være svimmel, at miste al energi - og så samtidig skulle passe to børn.

Nu er den her så influenzaen. Og der er ingen kære mor, ingen kære karrieremand, ingen kære noget som helst. Kun panodiler og viljestyrke.

Og ja man overlever. Kunne heldigvis sende den store i børnehave med supplerende legeaftale i dag. Og den lille kan jo heldigvis fint ligge i dobbeltsengen og rulle rundt (og rundt og rundt) spise og sove. Og når han sover, sover jeg.

Så jeg klarer den. Jeg springer over gærdet, hvor det er rigtig lavt, så menuen i går var pasta med pølser, og i dag deler vi nok en frossen pizza. Der er opvask, vasketøj og rod, men det er hvad det er. Og jeg klarer det, og det gør mine unger også.

Men hvor ville det være fedt, hvis man lige kun sygemelde sig selv som mor bare en dag eller to.



Ingen kommentarer: