tirsdag den 19. august 2014

Om det grå guld i folkeskolen

"Vi havde vikar i dag" fortalte den store begejstret efter at have skrålet ABC-sangen meget højt for Lillebror og jeg i bilen (hun eeeelsker at gå i skole).

"Hun var rigtig sød. Hun hed Eva og var 87 år"

"87?!!! Ahhhh nu er du vist ud i en lille røverhistorie"

"Nahej! Hun skrev det selv på tavlen!" svarede hende den store indigneret

"Øhm okay....?!"

Tænkte på min egen pensionerede folkeskolelærermor på 65 år, og hvad hun ville sige til at nuppe en time eller to med 0.C - både nu og om 20 år. Og så konkluderede jeg, at det var da smadderdejligt for Eva på 87, at hun stadigvæk havde mod på 25 6-årige. Og så tænkte jeg på, hvor vildt det egentlig var, at min datters skole havde hyret en på 87...

Og så var det tankerne blev afbrudt af den store

"Altså hun skrev jo først 5 og så 7, altså 87!"

Og så tænkte jeg, at det er godt, at der også er ansat matematiklærerer på skolen...!




Ingen kommentarer: