mandag den 28. april 2014

Om at være nogenlunde tilfreds med Jylland

Jeg trives ganske godt her i speltghettoen. Indimellem kigger polomanden og jeg på hinanden og bliver enige om, at vi bosatte os det helt rigtige sted. Og der er virkelig mange ting, jeg sætter pris på.

Jeg sætter pris på, at vi bor i et nybyggerkvarter, hvor der ikke er et eneste åndssvagt birketræ, der kan sprede sine usle giftbomber her om foråret. For andet år i træk har jeg slet ikke været ramt af høfeber (7-9-13 og alt det der).

Ikke skyggen af et birketræ - gnæk gnæk

Jeg sætter pris på den stores børnehave og den lilles dagplejemor og i det hele taget det, at mine unger kan blive passet de timer, vi har behov for, og ikke hvad den svenske stat mener, vi har behov for. Aldrig mere barsel med et barn hjemme hver 2. dag (til gengæld betaler vi så et mindre afrikansk lands BNP for at få ungerne passet)

Jeg sætter pris på firmabil. Ikke fordi jeg kører, men fordi jeg betalte til vedligehold af den svenske familiecontainer. Olien alene var jo for fanden nok til en middag på gourmetrestaurant.

Jeg sætter pris på, at vi nu bor så langt væk fra den glitrende storby, at jeg kan se stjernerne, når der er mørkt og klart.

Jeg sætter pris på at være tættere på familie og venner i det nordjyske (også selvom jeg savner dem øst for Storebælt sindssygt meget) - især er nordjysk familie fantastisk, når man indimellem kan aflevere sine børn hos dem.

Jeg sætter pris på onsdagssnegle. Ville bare ønske, at de også kunne finde ud af det med brunsviger, men der skal vi åbenbart nord for Hobro, før det sådan for alvor bliver snasket igen

Jeg sætter i det hele taget pris på at være tilbage i Danmark, hvor jeg taler sproget (nu med lidt østjysk accent indimellem, men det måtte jo komme), ikke behøver at købe melon efter vægt (80 SEK for en vandmelon Sverige, come on!) og ikke skal overveje om bilen holder tilbage for mig eller ej (det gør den ikke!)

Hvad jeg ikke sætter pris på, er, at jeg nu bor et sted, hvor der konstant køres gylle ud her om foråret.



Ingen kommentarer: