tirsdag den 20. august 2013

Om medicin

Den store havde i går et meget hævet øjenlåg (har ingen billeder, fordi det på ingen måde måtte dokumenteres!), så hun blev modvilligt hjemme fra børnehave, fordi hendes mor troede, hun skulle til lægen.

Den store var meget nervøs for lægen og spurgte flere gange, om hun skulle ind til hannerne (vi skruer så nok lige ned for Lille Nørd og besøg i dyreparker) hun vil nemlig helst ind til en damelæge. Det blev dog ikke noget problem, for han-lægen mente, at vi lige kunne prøve med noget antihistamin først, så det købte vi i flydende form.

Jeg vil spare jer for ordvekslingen mellem hende og mig, da hun så skulle tage medicinen. Det var ikke kønt, høfligt eller pædagogisk, min sidste sætning var:

"Drik det selv, eller også bliver jeg nødt til at holde dig fast"

Hun drak det selv mens hun forbandede mig højlydt og lavede powerslag i luften

Hævelsen er nu nogenlunde væk, ungen er glad igen og alt er godt.

Kunne dog godt ønske mig, at man lavede flydende medicin til børn, der faktisk var til at få ned.



Ingen kommentarer: