mandag den 18. juli 2011

Om brandbiler

Lavede her i weekenden en brandbilskage til morfar. Det skulle have været en grøn traktor, men så kom prinsessen i tanke om, at hun vist egentlig bedst kunne lide brandbiler, og da prinsessens ord er lov, så...

Var lidt i tvivl om, hvordan projektet skulle gribes an, men prinsessen hjalp sin mor på vej, mens prinsessen surfede lidt på YouTube på iPad'en (jep det gør hun - men det er nok et andet indlæg en anden gang), fandt hun blandt live optagelser af udrykningskøretøjer og Brandman Sam denne video, der enkelt viser, hvordan laver en brandbilskage, der imponerer både store og små:



Efter at have kigget videoen igenne 1½ gang, gik jeg i gang med at lave brandbilskagen. Prinsessen og mormor ordnede bagatellerne som selve kagen, og så skulle jeg jo så bare pynte sammen med prinsessen. Et projekt jeg mente, jeg havde 110% styr på...

Lad mig med det samme slå fast, at 1) min røde farve er genial til at lave rosa glasur til små tøsede cupcakes og knap så god til lave knaldrødt brandbilsglaur og 2) at bygge en brandbil af en chokoladekage bagt i rugbrødsform er ikke nødvendigvis så let, som det lyder (hvis det lyder let)


1 stk neonpink brandbil

Resultatet blev ikke heeeelt som i videoen, men både prinsessen og morfar var godt tilfredse, og så kan man vist ikke bede om mere!

Ingen kommentarer: