mandag den 4. januar 2016

Om nattenomader

Jeg ser altid ubeskriveligt meget frem til, når mine unger sover på en anden matrikel end mig – mest af alt fordi der så er udsigt til 8 timers sammenhængende søvn, hvilket ærlig talt er en permanent mangelvare. – tag nu bare i nat.

Gik i seng ved 23-tiden

Kl. 00.15  prikkede Oscar mig på skulderen og bad om at komme op i sengen. Desværre sover O bedst ved at rotere rundt om sin egen akse kun afbrudt af, når han skubber sine hænder og fødder ind under én. Det vågner man som regel af et par gange. Det hjælper lidt, hvis man kun er en voksen i dobbeltsengen, så hvis det er rigtig slemt, dapper én af os ind og sover på madrassen på Oscars værelse.

Kl. 01.00 stod Ida der så og ville gerne putte. Her gav Claus op og gik ind på Oscars værelse, hvorpå Ida lagde sig på hans plads

Kl. 01.30 klagede Ida over, at Oscar skubbede til hende (jf. ovenstående)

Kl. 01.45 skubbede Oscar Ida så meget, at hun trillede ned fra sengen og landede mellem seng og vasketøjskurv. Konkluderede derefter sammen med Claus, at det nok var bedst, hvis jeg lagde mig ind på Oscars værelse sammen med Oscar. Oscar var ikke enig i den beslutning.

Kl. 01.50 bar jeg derfor en hysterisk Oscar tilbage på hans værelse, mens Claus og Ida nu lagde sig til at sove i vores seng.

Kl. 02.15 havde jeg endeligt overbevist Oscar om, at 1) man dør ikke af at sove i samme seng, og 2) det er ok at sove kl. 2 om natten, og så listede jeg mig op for at tisse

Kl. 02.16 Afslørede Oscar, at han ikke sov – overhovedet(!) og dappede med mig på toilettet, hvor han begyndte at fortælle begejstret om Brandmand Sam
K
l. 02.20 Puttede jeg ham igen og sagde, at det var forbudt indtil børnehaven at snakke om Brandmand Sam og skvattede nogenlunde i søvn samtidig med hovedet ramte hovedpuden


Kl. 05.15 ringede vækkeuret  (- og igen 5.24, 5.33 og 5.42)

Ingen kommentarer: