søndag den 24. januar 2016

Dadelkugler a la romkugler

Det er ikke særligt tit, at jeg deler opskrifter her på bloggen, og når jeg gør det, så er det fordi, jeg har lavet noget så godt, at jeg vil lave det igen og igen, og let vil kunne finde opskriften, og venner det her er helt sikkert noget, jeg vil lave igen og igen...

Før jul købte jeg nogle tørrede dadler, som jeg aldrig fik brugt til noget helst, men i dag fik jeg lyst til noget sødt, så efter at have googlet lidt frem og tilbage, nåede jeg frem til den her meget enkle opskrift:

10 tørrede dadler
1 håndfuld mandler
2 spsk kakao
1 spsk romessens
2-3 spsk vand (afhænger af hvor hårde dine dadler er)
Kokosmel/krymmel til at rulle kuglerne i

Det hele smides i en foodprocessor/blender med noget power (jeg bruger en Magimix), og så skal det ellers bare køre til det er en dejlig klistret masse. Du kan evt. vælge at opbløde dadlerne for at gøre arbejdet lidt lettere for maskinen. Når massen er homogen, så ruller du bare nogle kugler og triller dem i noget krymmel/kokosmel, og voila!



De er hverken kaloriefattige eller lowcarb, men jeg bilder mig alligevel ind, at de her banditter er sundere end rigtige romkugler - og de smager altså lige så godt!!

Ingen kommentarer: