torsdag den 9. januar 2014

Om brummende telefoner og natteroderi

Telefoner der ringer midt om natten er sjældent godt nyt, så da jakkesættet omkring 01.30 gav mig en albue i siden og sagde: "Din mobil ringer!" vågnede jeg lynhurtigt og begyndte at lede efter mobilen, som jeg kunne høre brumme et sted i soveværelset. Fandt telefonen, der på det tidspunkt var stoppet med at brumme. Der var dog ingen ubesvarede opkald. Kiggede (forvirret) et par gange, men nada.

"Måske var det på FaceTime" mumlede jeg og fandt iPad'en frem . Men heller ikke der, var der gevinst.

"Du bør nok lige tjekke din mobil" foreslog jeg et tilsvarende forvirret jakkesæt, der dappede nedenunder for at tjekke sin egen livslinje, men der var heller ikke noget.

På det tidspunkt var jeg ved at være så vågen, at jeg registrerede mine omgivelser inkl. det tændte fjernsyn med "How I Met Your Mother" kørende (en anden gang kan vi vist lige tage en snak om mængden af elektronik, vi omgiver os med i soveværelset), og så dæmrede det for mig...

"Kan det tænkes, at det var i fjernsynet, du hørte en mobil?" spurgte jeg det trætte jakkesæt, der nok havde været lidt tættere på at sove, end han lod som om
"Muligvis...."
"..!!!!!"

Herefter tog det mig et godt stykke tid at falde i søvn, fordi jeg lige havde fået smidt en skovlfuld adrenalin ind i kroppen. Jeg faldt dog i søvn igen, men så kom den store ind og ville sove sammen med sin lillebror, far og mig i sengen. Det kunne vi ikke rigtig finde ud af (lillebror har en tendens til at sove diagonalt, hvilket udfordrer pladsen lidt), så jakkesættet gik ind og sov på den madras der ligger permanent på kontoret af samme årsag som ovenfor.

Den store kunne dog ikke rigtig falde i søvn, så hun begyndte at lede efter en iPad. Her nedlagde jeg dog et veto - kl. 03 er lige tidligt nok trods alt. Hun faldt endelig i søvn, hvorpå lillebror vågnede og begejstret fik øje på sin storesøster. Herefter forsøgte han gentagende gange at komme i kontakt med hende med sit patenterede mavepumper-wrestlergreb, som jeg så tilsvarende mange gange måtte forhindre.

Begge unger faldt dog endelig i søvn, og det samme gjorde jeg - lige indtil der begyndte at tikke mails ind på telefonen, som jeg i bare angst havde sat på den højeste ringetone.

Har været en kende træt i dag..

Ingen kommentarer: