lørdag den 17. september 2011

Om valg

Eftersom jeg jo ikke længere har stemmeret, har det været så som så med engagementet i den danske valgkamp de sidste tre uger, men så kom dagen alligevel, og så blev man alligevel en smule involveret - og ikke mindst irriteret over, at man ikke kunne være med.

Jeg har hele tiden sagt, at det måske var meget godt, at jeg ikke havde stemmeret, fordi jeg ville ikke ane, hvor jeg skulle sætte mit kryds, men når det kommer til stykket, så ved jeg jo nok godt, hvor det skulle være - og i hvert fald hvor det ikke skulle være. Og lad mig bare afsløre, at min stemme var gået til et parti, der havde ganske pæn fremgang i torsdags...

Jeg kan ikke få armene ned over, at Dansk Folkeparti ENDELIG ikke kan diktere dansk politik, men jeg får altså også en del panderynker over, at Enhedslisten nu har overtaget som tungen på vægtskålen. I en tid hvor der er ganske store økonomiske udfordringer, er det fx knap så konstruktivt at tale om at staten skal besætte Mærsk og LEGO...

Jeg kan hverken gøre fra eller til, men jeg venter spændt på ny regering, regeringsgrundlag og første finanslov - og håber lidt, at Margrethe har lidt mere power end Villy & Johanne.

Ingen kommentarer: