mandag den 10. februar 2014

Mandagslisten - de bedste sitcoms

Jeg læste for nylig en artikel om at skrive til blogs (endnu en lille overspringshandling for at undgå at skrive ansøgninger), og i artiklen nævnte forfatteren, at alle knuselsker top 10-lister, så det kan man altid skrive, hvis der er lavvande på den kreative konto.

Der er som sådan ikke dømt kreativ fallit eller skriveblokering på matriklen, men der er vel meget hverdag og omgangssyge, og en gang imellem skal man jo forny sig lidt, så nu forsøger jeg at indføre en ny mandagstradition (fordi den dag pr. definition er dum og kedelig og har brug for overspringshandlinger), så for første gang nogensinde kommer her en mandagsliste.

Denne uges mandagsliste er inspireret af OL og et behov for ikke at se curling, bobslæde eller skiskydning, hvilket jeg allerede har gjort. Her er de allerbedste nyere sitcoms fordi man jo ikke behøver at se mærkelig sport.

(Har lagt klip ind fra YouTube - men de er vist nok flash, så det er ikke sikkert, de kan ses på mobilen/iPad'en)


The Office - mockumentry om livet på et kontor. Kan ikke huske, at jeg har set et afsnit, hvor jeg ikke var helt færdig af grin 

Parks & Recreation - endnu en mockumentry om en parkafdeling med den dedikerede Leslie Knope og Ron Swanson - manden der sætter alle de små fimsede Movemberskæg på plads



Modern Family - kernefamilien anno 2014 - og vældig, vældig morsom

IT Crowd - hvem er de egentlig dem, der reparerer vores pc på arbejdet, og hvorfor sidder de altid gemt væk i kælderen. Serien her giver dig svaret!

30 Rock - livet bag et sketchshow med Alec Baldwin i sit livs rolle

The Big Bang Theory - Superkloge fysiknørder med alle mulige former for sociale fobier møder blondine

How I Met Your Mother - Friends anno 2014

Cougar Town - Friends møder Scrubs møder Rødvin

Arrested Development - Den mest disfunktionelle familie nogensinde set på tv.

New Girl - Føler et behov for at bruge ordet nuttet


Er du enig i min top 10? Har jeg glemt nogle serier?

Og bare rolig bedsteforældre jeg skal nok skrive om ungerne igen snart

Ingen kommentarer: