søndag den 2. oktober 2011

Om outlets og fremmede mennesker

Lørdag i Boston er gået med to ting: Shopping og smalltalk

Jeg har shoppet i outlets, der ingenting har til fælles med danske outlets. Det er rigtige butikker med personale og masser af lækkerier til ingen penge. Købte en del - og den eneste ting, jeg fortryder, er, at jeg glemte de to par bukser, jeg fik lagt til side, mens jeg prøvede andet tøj...men jeg overlever nok ;-)

Prinsessen har fået lidt blåt tøj...






Samtidig med shopping, har jeg smalltalket. Jeg kender ingen på denne tur, så med mindre jeg vil være sur Trunte i hjørnet resten af ugen, er jeg nødt til at dyrke disciplinen 'smalltalk', og det har jeg gjort i busser, over drinks, ved elevatoren og til middage. Og ja det hele går lidt nemmere med et par glas vin i blodet...






Folk er søde og rare, men det er også helt tydeligt, at det er en indspist gruppe, hvor folk kindkysser og knuser for et godt ord - vi er vel i marketing! Samtidig er det et netværksarrangement, hvor folk indimellem har meget travlt med at fremhæve alle deres bedrifter - i al beskedenhed naturligvis! Heldigvis er der også andre som mig, som er nye og nysgerrige, og dem smalltalker jeg nu mest med - kan nemlig hverken følge med i de andres namedropping eller matche deres seneste klatretur på Kilimanjaro.

Nu vil jeg kravle under dynen, så jeg er klar til første konferancedag - vi begynder kl 9, og jeg glæder mig til lidt fagligt indhold!

Location:Boston

Ingen kommentarer: