lørdag den 8. oktober 2011

Om jetlag

Da jeg fredag landede ca. kl. 14 i København, var det rundt regnet 26 timer siden, jeg vågnede i Boston. Fik et par timers søvn på flyet, men var ret træt og groggy.

For nogle vil manglende søvn, nok bare betyde, at man er træt og gaber, for mig betyder det, at stort set al koordination forsvinder. Jeg bliver så klodset, at Charlie Chaplin ville ryste lidt på hovedet og finde mig for ekstrem til hans stumfilm.

Fredag kom det for alvor til udtryk, da jeg skulle af toget i Hyllie. Først havde jeg en frygtelig masse bøvl med at gå med min kuffert, en sportstaske og min håndtaske. Efter at have lagt sportstasken ovenpå kufferten ca. 4 gange, hvorpå den faldt ned, konkluderede jeg (endeligt!), at det nok var lettere at bære den over skulderen. Da jeg så kom hen til elevatoren, var der kø, og som det åbenbart utålmodige menneske, jeg er, valgte jeg at tage rulletrappen i stedet for, og her gik det for alvor galt...

Kom hen til rulletrappen og begyndte med et ben på et trin at spekulere på, hvordan jeg nu skulle få det hele op uden problemer. Kerneproblemet var dog, at når man står med det ene ben på rulletrappen og tænker, er man lige pludselig på vej op - i hvert fald med det ene ben. Jeg skyndte mig på et hængende hår at få det andet ben med op. Det skete så hurtigt, at jeg tabte min nyindkøbte hundedyre Samsonite kuffert. Den forsøgte jeg at redde og tabte så sportstaske og håndtaske, der alene kørte opad rulletrappen, mens jeg desperat forsøgte at nå ned til min kuffert på en rulletrappe, der kørte op. Det foregik på den måde, at kufferten kørte 3-4 trin op for så at glide ned, mens jeg løb ned for at gribe den, inden den gled ned. Det skete igen og igen, og akkurat da jeg greb den triumferende, kom der en håndværker, der arbejdede sammen med 4-5 andre (der alle uden tvivl har haft en historie at fortælle ved middagsbordet) hen for at spørge, om han kunne hjælpe, hvorpå jeg svarede, "nej nej jeg har styr på det", selvom jeg tydeligvis ikke havde styr på en dyt.

For enden af rulletrappen, lå mine to andre tasker og fik lidt patina fra rulletrappen (kufferten ser heller ikke mere ny ud) - er især glad for ridserne på min Mulberry-taske, og da jeg skulle tage håndtasken, blev min fod viklet ind i stroppen, så jeg tabte min sko. Alt sammen foran en 5. klasse fra Malmö...

Gik i seng kl 19 og har siden sovet ca. 15 timer - tænker at det er bedst for min egen sikkerhed, hvis jeg skynder mig at blive udhvilet, inden jeg møder verden igen

Ingen kommentarer: