lørdag den 24. september 2011

Om mulige barndomstraumer

Var udenfor et øjeblik med skrald og havde derfor ladet døren stå åben, så prinsessen kunne komme ud til mig, hvis der var fare på færde.

Der var i den grad fare på færde. Da jeg kom tilbage til lågen, kunne jeg ikke længere se prinsessen, der ellers havde siddet på kanten af sofaen med udkig til både Mickeys Klubhus og mig udenfor. Til gengæld baskede en musvit en kende forvirret rundt i stuen.

"Der en fugl inde i stuen, mor!" hviskede prinsessen. Jeg kunne ikke i første omgang se hende, men opdagede så, at bunken af puder i hjørnet havde et par små fødder. Hun havde tydeligvis hurtigt forskanset sig i sikkerhed fra den farlige fugl.

I samme øjeblik som prinsessen indtrængende bad mig om at få den ud, fandt det flyvende geni endelig ud af at flyve ud i friheden, hvorpå prinsessen kastede pudebjerget af sig og løb hen og lukkede døren med ordene: "Jeg tror, det er bedst, hvis døren er lukket mor".

Så hvis lillepigen som voksen udvikler en fuglefobi, har vi nok her en rimelig forklaring.


Ingen kommentarer: