lørdag den 3. september 2011

Om brombær

Vi har en brombærbusk i haven, som på alle måder har været forsømt. Den har hverken set en vandkande eller en havesaks, og har ikke en gang fået et venligt ord i ny og næ. Derfor var det også lidt en overraskelse, da min svigermor og jeg ved et tilfælde opdagede, at ikke alene havde brombærbusken trodset alle odds og produceret bær; den havde produceret sindssygt mange bær, der både var sorte, store, saftige og søde. Ved ikke om det var brombærbuskens stille protest: "I kan ikke slå mig ned - jeg kæmper stolt videre!

En Magretheskål blev hentet, og så blev der plukket bær og efterfølgende produceret ting, der for en stund fik mig til at føle mig som en førsteklasses husmoder...


Godt 1.5 kg. hjemmeproducerede brombær

Brombærmuffins

Brombærmarmelade m. vanilje

Tænker vi vist skal have pandekager her i efteråret

Og så der stadigvæk et halvt kilo bær i fryseren...

Ingen kommentarer: